Dieren Web

De ontmoetingsplaats voor dierenliefhebbers
Welkom bij Dieren Web Login | Registreer | Help
in Zoek

Een stroomband voor de hond

Laatste plaatsing 20 Mar 2010, 22:13 door hondenwijzer.com. 2 antwoorden.
Sorteer plaatsingen: Vorige Volgende
  •  30 Jan 2007, 8:01 31

Een stroomband voor de hond

Ja ik weet het. ik krijg commetaar hier op, dus reageer aub alleen als je ook een antwoord hebt op mijn vraag.

Maar ik moet het toch weten. Jullie kennen ze wel denk ik die stroombanden voor om de nek als de hind dan tussen 2 punten heen gaat krijgt hij een stroomschokje. Ik heb gehoord dat je ze kan huren (zijn nogal duur in aanschaf en je hebt ze maar een paar maanden max. nodig)

Wij wonen op een boederij met een flinke lap grond en een open veld achter met een akkerveld van denk 4 bij 6 km (is van ons en andere boeren die niks tegen spotjuh hebben dus daar mag hij gewoon lekker op rond rennen)

Ik heb der dus echt 1 nodig voor spotjuh. Onze Border Collie neemt TE veel vrijheid. Achter op het veld mag hij alles. Hij mag tussen de paarden rennen en over alle akkers heen,maar hij wil meer. Hij gaat steeds vaker over de stroomdraden voor bij de weg. (dat zijn 5 draden achterelkaar en hij springt er voort gewoon overheen,hekwerkje hebben we ook maar zelfs daar springt hij ook gewoon over pffff) Op de weg wordt hard gereden en veel tractorverkeer. Hij loopt netjes aan de kant in de berm maar ik krijg steeds schrik als hij op straat loopt.

Hij reageert heel goed op mijn fluitjuh maar ik kan hem niet de hele dag in de gaten houden. We doen heel veel met hem maar ik denk dat hij het gewoon leuk vind om even lekker alleen op rak te gaan hij komt via de buren weer naar het achterveld.

Help me als je weet waar ik (in Brabant) zo´n band kan huren voor een paar maanden.

Alvast bedankt.
    Opgeslagen onder:
  •  05 Sep 2008, 22:05 213 in antwoord op 31

Betreft: Een stroomband voor de hond

Hallo,  ff een vraagje, waarom heb je eigenlijk een hond aangeschaft??? Heb je je wel eens in het ras verdiept???  Een border collie is een werkhond pur sang. Deze honden hebben niet alleen beweging nodig, maar moeten juist werken om ze geestelijk en lichamelijk in een goede conditie te houden, en wat mi erg belangrijk is, om ze gelukkig te laten zijn.

Een hond die weet ik niet hoeveel grond heeft waar hij heel de dag kan rondlopen komt een heleboel te kort, en is niet gelukkig. Een hond is een roedeldier, en wil graag dingen met de baas ondernemen, in de vorm van spelen, samen lekker wandelen, training enz enz. Zoals jij het beschrijft komt de hond een hele hoop tekort. Wanneer je wel aan deze punten tegemoetkomt kan de hond gewoon in huis leven, en zijn zeker geen stroombanden nodig. Dit zijn martelwerktuigen die gebruikt worden door mensen met heel weinig verstand, en absoluut geen kennis hebben van hondengedrag. Trouwens, als je op een normale manier je hond niet kan opvoeden of er mee omgaan ben je die hond niet eens waard!!!!!

Wanneer je geen tijd en aandacht wilt besteden aan de hond, is hij misschien wel veel beter af bij mensen die wel weten hoe ze er mee om moeten gaan. Doe er je voordeel mee. [en hang die band om je eigen nek!!!]

Groetjes, Dominique. [in het gelukkige bezit van 3 honden]

•  20 Mar 2010, 22:13 307 in antwoord op 31

Betreft: Een stroomband voor de hond

Ik denk niet dat je het probleem kunt oplossen met een stroomband. Bovendien heeft is het gewoon een vorm van dierenmishandeling.
    Er is een gedegen onderzoek gedaan over het effect van stroombanden, dit onderzoeksrapport kun je lezen op de volgende website: link

Opgeslagen onder:
Toon als RSS nieuws feed in XML
copyright © 2007 Dieren Web
Mobile Phone Skins and Protective Covers